Kaupallinen yhteistyö: Urjalan Sanomat
Kiireiselle yrittäjälle Tapio Jokiselle tärkeitä asioita ovat markkinoinnin helppous ja sen vaikuttavuus.
Urjalan Sanomat (muokattu 3.3. 9:13) Urjalan Sanomat

Markkinoinnin ulkoistus toimi Jokiselle – Yhteistyö oli helppoa Urjalan Sanomien kanssa ja tavoitteet toteutuivat

Tapion Autopesua ja Ihan Pihalla Oy:tä pyörittävä Tapio Jokinen keskittyy mielellään yritystoiminnassaan konkreettiseen tekemiseen. Sen sijaan yritysten markkinointi on asia, jonka hän mielellään delegoi muille. Tämän takia Jokinen kiinnostui Urjalan Sanomien sisältömarkkinoinnista, jota on alettu tarjoamaan viime vuoden alkutalvesta lähtien. 

– Tämä markkinointityyli sopi minulle hyvin, koska en ehdi perehtyä markkinointiin. Urjalan Sanomien kanssa tehdylle yhteistyölle annan kympin. Yhteistyö sujui loistavasti, Jokinen toteaa.

Yrittäjä koki markkinointijutussa olemisen itselleen helpoksi. Hän tiivistää roolinsa projektissa siihen, että hänen piti ”vähän miettiä toimittajan kysymyksiin vastauksia”. Aikaisempaa kokemusta Jokisella oli ainoastaan perinteisemmästä lehtimainonnasta. 

– Sisältömarkkinointi on erilaista ja tarinallista. Kokemus tästä markkinointitavasta oli miellyttävä, vaikka valokuvaus oli vähän tiukka paikka, Jokinen virnuilee pilkettä silmäkulmassaan. 

Paperi ja verkko tavoittavat suuren määrän lukijoita

Jokisen mielestä Urjalan Sanomien paperiversio on yksi parhaista mainosväylistä varsinkin hänenlaiselleen yrittäjälle, jonka työt painottuvat Urjalaan ja sen lähikuntiin. 

Urjalan Sanomien uusien verkkosivujen myötä kävijämäärät ovat nousseet verkossa, joka on taannut paljon näkyvyyttä myös Jokisen firmojen sisältömarkkinointijutulle. Esimerkiksi menneenä viikkona (viikko 2) Urjalan Sanomien verkkosivustoa katseltiin noin 15 500 kertaa. Facebookissa jaettu Jokisen juttu keräsi kymmenittäin positiivisia reaktioita. 

– Juttu toi meille näkyvyyttä ja varmasti muistutti ihmisiä Ihan Pihalla Oy:n ja Tapion Autopesun olemassaolosta. Se ja yrityskuvan kiillotus oli se perimmäinen tarkoituskin tällä markkinoinnilla, Jokinen kertoo. 

Yrittäjä suosittelee sisältömarkkinointia ”periaatteessa kenelle tahansa”. Hän kuitenkin uskoo kaupallisen alan ja palvelualan toimijoiden hyötyvän sisältömarkkinoinnista eniten. 

– Uskon, että mainosjutuilla tavoitetaan hyvin kuluttaja-asiakkaita, Jokinen sanoo. 

 

Urjalan Sanomien muut kaupalliset yhteistyöt.