Matti Nikander kertoi, että hän sai viimeisessä keskustelussaan DNA:n asiakaspalveluun sellaisen käsityksen, että sekä DNA:n että Telian yhteys kulkee Kehrolla samasta mastosta.
Kehro Minna Mäkelä

”Lankoja pitkin ryömiminen ei auta mitään” – paikallislehden yhteydenotto pani vauhtia operaattoriin

Kehrolla asuva Matti Nikander oli alkuviikolla kärttyinen, sillä kylällä kärsittiin puhelin- ja tietoliikenneongelmista. Nikanderilla on ollut keväästä lähtien DNA-liittymä. Nettiin pääseminen on ollut operaattorin vaihtamisen jälkeen ajoittaista ja viimeiset puolitoista kuukautta mahdotonta.

– Vaihdoin keväällä myös puhelinliittymän vain huomatakseni seuraavana aamuna, että puhelin ei toimi. Vaihdoin sen takaisin Teliaan, Nikander selvittää.

Hänen käsityksensä mukaan Kehrolla moni on DNA:n asiakas, ja aihe puhuttaa. Olemattoman yhteyden takia puhelimista ei voi soittaa muuta kuin hätäpuheluita. Myös saapuvat puhelut ovat kortilla: ne pelaavat, kun osaa olla kotona sopivassa paikassa.

Tilanteeseen suivaantunut kuntalainen kertoi ottaneensa yhteyttä operaattoriin monta kertaa ja uskoo, että kyläläiset ovat tehneet samoin.

– Asiakaspalveluun ryömiminen lankoja pitkin ei kuitenkaan auta mitään. Tämä ei ole heidän vikansa.

Nikander jatkaa, että omiin asiakastietoihin on harvinaisen hankala päästä, sillä siihen tarvitaan nettiyhteyttä.

Hän on hoitanut asioitaan ajamalla Urjalan torille ja jakamalla puhelimesta verkon kannettavaan tietokoneeseen. Telian yhteys toimii ja sitä kautta pääsee verkkoon.

Nikander totesi, että Kehrolla on iäkästä väkeä. Ei riitä, että tarvittaessa voi soittaa hätäpuhelun. Eikä se riitä nuoremmillekaan asukkaille.

– Myös metsästysseuran tiedonvaihto on tökkinyt, Matti Nikander tietää.

Netti alkoi toimia torstaina

–  Alueella on kuuluvuusongelmia aiheuttava vika, jonka korjaus on tekeillä ja jota odotamme valmistuvaksi pian. Pahoittelemme häiriöitä kuuluvuudessa, vastasi viestintäpäällikkö Helena Vartiainen DNA:sta lyhyesti torstaiaamuna.

Urjalan Sanomat kysyi keskiviikkona sähköpostitse DNA:n puhe- ja viestintäpalvelujen johtajalta Janne Hankaankorvelta, mistä Kehron tilanne johtuu. Hän ei vastannut kysymyksiin. Sen sijaan Helena Vartiainen otti yhteyttä ja kysyi lisätietoja. Hän halusi tietää niiden alueiden postinumerot, joilla ongelmia on.

–  Postinumeron avulla tekninen palvelumme pystyy selvittämään paikallista kuuluvuutta ja alueelta mahdollisesti tulleiden katveilmoitusten määriä.

Verkkoyhteys alkoi pelata torstaina iltapäivällä kello 15 aikoihin.

Matti Nikander oli kuitenkin jo ehtinyt vaihtaa operaattoria. Hän on taas Telian asiakas.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Vetovoimaa sisältömarkkinoinnilla