Yleinen (muokattu 18.9.2020) Urjalan Ylläpito

Painorajoitus poistuu Jokikulmantien sillalta

Sini Ovaskainen
Jokikulmantielle Urjalan ja Akaan rajalle rakennetaan uutta siltaa. Huonokuntoinen puurakenteinen silta korvataan uudella teräsbetonisella ulokelaattasillalla, ja samalla sillan painorajoitus poistuu.

Maapohja joen tuntumassa on löysää noin kuuden metrin syvyyteen asti, joten silta paalutettiin 12,75 metriä pitkillä teräsputkipaaluilla.

Sini Ovaskainen
Jokikulmantielle Urjalan ja Akaan rajalle rakennetaan uutta siltaa. Huonokuntoinen puurakenteinen silta korvataan uudella teräsbetonisella ulokelaattasillalla, ja samalla sillan painorajoitus poistuu.

Uusi Tarpianjoen ylittävä silta rakentuu noin 30 metriä nykyiseltä sillalta länteen, jolloin Jokikulmantien linjaus tulee sillan käyttöönoton yhteydessä muuttumaan. Akaan puolella oleva tien mutka suoristuu, kun uutta tietä rakennetaan noin 300 metrin matkalle.

– Tielinjauksen muuttaminen nähtiin järkeväksi käytännön syistä, koska se on mahdollista. Uusi silta saadaan rakennettua sivussa, eikä työn aikaiselle sillalle ole tarvetta, kertoo projektipäällikkö Heikki Koski Pirkanmaan ely-keskuksesta.

Uudesta sillasta tulee noin 2,5 metriä nykyistä siltaa leveämpi.

Lue lisää 30.6.2016 lehdestä.